Kolorowanie składni HLSL

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Kolorowanie składni HLSL

Mon
21
May 2007

Kolorowanie składni HLSL

Pisząc od czasu do czasu shadery zauważyłem, że składni języka HLSL nie koloruje nic oprócz nVidia FX Composer i ATI RenderMonkey. Istnieje wprawdzie możliwość wprowadzenia takiego kolorowania do Visual C++, ale jest to paskudne obejście, które tak naprawdę zmusza Visual do traktowania plików FX jako kodu C++ i nowe słowa kluczowe koloruje również w kodzie C++. Dlatego nawet nie będę go tu podawał.

Zamiast tego napisałem wczoraj własny schemat kolorowania składni plików FX (w tym preprocesor, język HLSL i asembler shaderów do wersji 3.0) dla najlepszego edytora tekstu na świecie, czyli jEdit :) Wszystkich żądnych kolorków i niezniechęconych faktem, że ten program jest w Javie (to naprawdę jego jedyna wada) zachęcam do pobrania: hlsl.xml (20 kB). Instrukcja instalacji znajduje się w komentarzu wewnątrz pliku.

Comments | #rendering #software #productions Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019