Substractive Particles

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Substractive Particles

Fri
13
Apr 2007

Efekty cząsteczkowe rysuje się zwykle addytywnie - czyli z BlendOp=ADD, SrcBlend=SRCALPHA, DestBlend=ONE. Chcąc uzyskać inne efekty niż świecenie, np. dym albo kurz, uciekamy się czasem do zwykłego alfa-blendingu, czyli BlendOp=ADD, SrcBlend=SRCALPHA, DestBlend=INVSRCALPHA. Wtedy jednak cząstki trzeba sortować wg odległości od kamery.

Ja wymyśliłem sobie kiedyś, że możnaby rysować cząstki subtraktywnie, czyli z BlendOp=REVSUBTRACT, SrcBlend=SRCALPHA, DestBlend=ONE. Odejmowanie tak jak dodawanie jest przemienne, więc nie trzeba niczego sortować (tylko nie łapcie mnie za słówka - tu jest grafika nie matematyka :) a wygląda to, jak się okazuje, całkiem nienajgorzej. Może się przydać do robienia wspomianego dymu, kurzu oraz wszelkich cząstek "mrocznej magii". Trzeba tylko pamiętać że tekstura używana przy takim blendingu musi mieć *odwrócone* kolory - na przykład ta tutaj, żeby wyglądać jak ciemnobrązowa, w oryginale jest jasnoniebieska.

Subtractive Particles

Comments | #rendering Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019