Zmagania z OGRE

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Zmagania z OGRE

Mon
31
Jul 2006

Postanowiłem opanować używanie jakiegoś gotowego silnika 3D. Mniejsza o motywy tej decyzji. Wybór padł na OGRE. Wbrew pozorom nie jest to banalnie proste. Pierwsze efekty już widać - nareszcie mam wyobrażenie, jak można uogólnić "te sprawy" do uniwersalnego i niezależnego API.

Z drugiej strony odnoszę wrażenie, że nie jest to jakiś cud techniki. Nie ma tam nic, czego nie dałoby się samemu napisać. Jestem też trochę zawiedziony niskim poziomem abstrakcji, jaki oferuje. Nie chodzi mi o to, że jest to wyłącznie silnik graficzny - to akurat jest OK. Raczej o rzeczy takie jak budowa materiałów.

Poza tym inicjalizacja tego wszystkiego to prawdziwy koszmar, raportowanie błędów jest do bani, tutoriale mają błędy, a całość ma wiele zależności i wymaga wielu plików. Ogólnie sprawia wrażenie skleconego "na kolanie", byle jak. W pewnym momencie chciałem nawet przejść na Irrlicht, ale po przejrzeniu opinii w Sieci nadal wierzę, że Ogre jest najlepszy i nie poddam się tak łatwo...

Comments | #engine Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019