Ciekawe struktury danych

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Ciekawe struktury danych

Mon
01
Dec 2008

Ucząc się programowania gier każdy w pewnym momencie trafia na techniki podziału przestrzeni. Najczęściej opisywane są drzewa BSP, Octree itp. Tymczasem świat struktur danych - bardziej lub mniej związanych z programowaniem gier - jest bardzo bogaty, różnorodny i ciekawy.

Ot choćby Bloom filter - struktura, która wbrew nazwie nie ma nic wspólnego z popularnym efektem graficznym Bloom, ale służy do przechowywania zbioru elementów i testowania przynależności do zbioru (np. w słownikach sprawdzania pisowni). Ostatnio dowiedziałem się też o istnieniu drzew R-tree (pozdro Robert!), które opisują hierarchię boksów otaczających i działają podobnie do drzew B-tree (stosowanych np. w systemach plików i bazach danych).

Zaimplementować samemu taką strukturę danych na pewno nie jest łatwo, ale warto chociaż poczytać o nich na Wikipedii :)

Comments | #algorithms Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019