SIGGRAPH 2008 i Larrabee

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 6 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

Mon
18
Aug 2008

W dniach 11 - 15 sierpnia 2008 w Los Angeles odbyła się konferencja naukowa SIGGRAPH 2008 poświęcona grafice komputerowej. Większość z artykułów została udostępniona w Sieci: SIGGRAPH 2008 papers on the web. Warto je poprzeglądać, nawet jeśli nie wszystko się rozumie :)

Jednym z najciekawszych jest ten opisujący nową konstrukcję firmy Intel - Larrabee (zobacz artykuł lub hasło na Wikipedii). To będzie (sprzedawany zapewne jako karta rozszerzeń) zbiór procesorów typu x86 z dodatkowymi instrukcjami. Jednostka wektorowa (vector processor - VPU) będzie miała instrukcje podobne do shaderów (swizzle, replicate, mask). Każdy rdzeń będzie miał własny 4 MB cache L2. Zakodowane na sztywno w sprzęcie pozostaną tylko niektóre funkcje tradycyjnych GPU - samplowanie i filtrowanie tekstur. Inne znane z potoku graficznego - rasteryzacja, interpolacja i blending - będą realizowane programowo.

Larrabee będzie wykonywał normalny kod x86, jak również będzie działał jako zwykła karta graficzna. Mamy więc do czynienia z rewolucją. Pozostaje tylko przekonać użytkowników do kupienia takiego urządzenia. A my programiści... wracamy do pisania software rendererów :)

Comments | #events #hardware Share

Comments

[Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2024