GPU ShaderAnalyzer

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 6 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

Tue
11
Dec 2007

Chyba zrobę sobie teraz przerwę na zabawę i poznawanie różnych nowych technologii. Pierwsze do testów wziąłem małe narzędzie firmy ATI/AMD - GPU ShaderAnalyzer. Okazuje się to być program, któremu można wrzucić źródło shadera, a on kompiluje go i pokazuje kod w asemblerze oraz kilka przydatnych informacji statystycznych. Akceptuje zarówno shadery DirectX, jak i OpenGL, łącznie z Shader Model 4 (no wiecie - GeForce 8000, Vista i te sprawy :) Można mu też podać makra preprocesora. Jako wyjście otrzymujemy kod shadera w asemblerze, liczbę użytych instrukcji, rejestrów itp., oraz - co w zamierzeniu ma być najważniejsze - wyliczone statystyki na temat ile shader ma instrukcji arytmetycznych, a ile samplujących teksturę, ile czasu zajmie jego wykonywanie i w efekcie co stanowi w nim wąskie gardło. Niestety tylko dla wybranych modeli kart graficznych z serii Radeon.

Ogólnie program może się przydać tym, którzy chcą stuningować swoje shadery do granic możliwości. Co również istotne, jest mały, prosty i napisany w kodzie natywnym, a nie w .NET. Pewnie dlatego działa szybko, czego nie można powiedzieć o FX Composer 2. Jako edytora z podświetlaniem składni autorzy użyli zdaje się kontrolki Scintilla. Program zawiera właściwie tylko tyle, ile pokazuje ten jeden screen:

Comments | #rendering #tools #software Share

Comments

[Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2024