Efekty cząsteczkowe

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Efekty cząsteczkowe

Fri
07
Sep 2007

Wczoraj porządnie przemyślałem, a po wymyśleniu kilku sprytnych rozwiązań całkiem szybko napisałem ostatni z rodzajów specjalnych encji - efekt cząsteczkowy. Efekt opisuje zestaw 108 liczb, które trzeba ręcznie wypełnić (na szczęście większość z nich to zwykle zera). Liczony jest w pełni na GPU. Bufor wierzchołków wypełniam tylko raz. Wierzchołek zajmuje 24 bajty. Jako stałe do shadera przekazuję tablicę 25 wektorów, z których co klatkę zmienia się tylko jedna liczba - czas. Potem do dzieła wkracza liczący 70 instrukcji Vertex Shader (na którym przy próbie wygenerowania kodu asemblerowego do pliku wysypuje się kompilator HLSL :) i oto efekt, a właściwie pięć przykładowych efektów:

Tym samym za zakończoną uważam część mojego silnika odpowiedzialną za wnętrza (Indoor). Strzelankę mógłbym już pisać :) Nie chcę jednak na tym poprzestać. Na razie zajmę się trochę skryptami strony www.gamedev.pl, a potem zabieram się za przestrzenie otwarte (Outdoor), czyli teren, niebo, drzewa, trawę itp.

Comments | #gallery #productions #rendering #engine Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019