Encje specjalne

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Encje specjalne

Wed
05
Sep 2007

Ciąg dalszy prac nad silnikiem: Napisałem kilka rodzajów encji specjalnych, czyli innych niż model wczytywany z pliku.

Pierwszy z nich to Quad, czyli oteksturowany prostokąt. Pośród ustawień ma liczbę stopni swobody - 0, 1, 2. Te dwa ostatnie tryby czynią z niego Billboard, czyli obiekt zwrócony zawsze w pewnym sensie przodem do kamery.

Drugi to obiekt tekstowy. Ten również ma liczbę stopni swobody, a ponadto alignację, automatyczne dzielenie na wiersze, podkreślenia i wszystko to, co mój zwyczajny tekst 2D. Do tego oczywiście kolor i półprzezroczystość.

Trzeci to pasek - wąski, podłużny, pokryty teksturą (opcjonalnie animowaną) i rysowany tak, żeby rozciągając się wzdłuż ścieżki wyznaczonej przez ciąg punktów wyglądał możliwie dobrze z punktu widzenia kamery. Klasy pochodne implementują różne widoczne poniżej kształty: łamana, elipsa, funkcja parametryczna oraz krzywa (dostępne są krzywe kwadratowe, Beziera i B-spline).

Zostały jeszcze efekty cząsteczkowe i cała część Indoor będzie gotowa :D

Comments | #rendering #productions #engine #gallery Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019