Szum perlina

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Szum perlina

Sat
28
Jul 2007

Fajnie mieć pod ręką proste funkcje takie jak:

float PerlinNoise3(float x, float y, float z);

generujące szum wynaleziony przez Kena Perlina. Wygląda na to, że tak naprawdę formalnie szum perlina to ciągła funkcja pseudolosowa jednej lub wielu zmiennych o "częstotliwości" równej np. 1, a to co nazywamy zazwyczaj szumem perlina - ta funkcja używana m.in. do generowania chmur albo mapy wysokości terenu, posiadająca oktawy - nazywa się Fractional Brownian Motion. Mniejsza o nazwy - ja od dzisiaj w swojej bibliotece mam obie :) Mowa oczywiście o bibliotece CommonLib.

Comments | #rendering #math Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019