Architektura całej gry

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Architektura całej gry

Fri
27
Jul 2007

Architektura całej gry, choć nie o nią mi w obecnej chwili chodzi, przewija się w literaturze którą obecnie analizują i też mnie interesuje. Szczególnie, że ilekroć staję przed tym zadaniem, zawsze mój kod zamienia się w jedną wielką kulę błota, w której wszystko korzysta ze wszystkiego beztrosko rzutując klasy w dół hierarchii dziedziczenia. Ciekawy wątek forum na ten temat jest TUTAJ.

Wyczytałem właśnie, że architekturę gry można podzielić na:

Wprowadzanie takich podziałów wydaje się trochę na siłę, szczególnie że można tu wymyślić jeszcze dużo innych opcji. Gdzieś kiedyś na forum pisali nawet o takiej, w której każdy obiekt gry posiadać ma swoje pod-obiekty odpowiedzialne za grafikę, dźwięk, fizykę itd. Tylko czy coraz większe komplikowanie rozwiązuje ten i tak skomplikowany problem? :)

Comments | #algorithms Share

Comments

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2019