April 2008

Uwaga! Informacje na tej stronie mają ponad 5 lat. Nadal je udostępniam, ale prawdopodobnie nie odzwierciedlają one mojej aktualnej wiedzy ani przekonań.

# Platforma do eksperymentów

22:01
Wed
30
Apr 2008

Mam teraz ochotę poeksperymentować trochę na luzie z różnymi efektami, technikami i algorytmami. W tym celu napisałem sobie platformę do eksperymentów opartą na moim frameworku. Na dole jest log lub panel informacyjny (np. z licznikiem FPS), po lewej na górze jest drzewo obiektów, ich pod-obiektów, poleceń i dowolnych innych rzeczy, a po lewej na dole jest Property Grid. Na początek wczytałem mapę wyeksportowaną z DeleD.

Platforma do eksperymentów

Comments | #productions Share

# Rat Adventure - nasza praca z IGK Compo

14:30
Sat
26
Apr 2008

Umieściłem do pobrania naszą pracę konkursową z tegorocznej konferencji IGK. Tematem było hasło "Kanały - raj pod ziemią". Gra jest 3D, TPP. Bohaterem jest szczur. Grafika oparta jest na wokselach. Sterowanie: W, S, A, D, Spacja (skok), LPM (gryzienie). Archiwum zawiera binarkę oraz kod źródłowy w C++. Autorzy: drużyna "Rzeźnicy Inc.", czyli: Krzysiek K., ayufan, gemGreg, Reg.

Warto zapoznać się z tą pracą, żeby zobaczyć, jak Krzysiek K. w ciągu zaledwie kilku godzin zaprogramował silnik wokselowy, jego wizualizację i kolizje :)

Pobierz: IGK_2008_Compo_Rzeznicy_Inc.rar (4.33 MB)

Comments | #igk #productions Share

# Wikipedia jest najlepsza

10:47
Thu
24
Apr 2008

Każdy kto prowadzi swoją stronę internetową może dostać roczny, darmowy dostęp do encyklopedii Britannica Online (formularz rejestracyjny). Zarejestrowałem się i wniosek mam jeden - Wikipedia jest jednak najlepsza. Oto przykłady:

Podsumowując, Wikipedia jest po prostu lepsza. Może i faktycznie przez możliwość edytowania dla każdego internauty zdarzają się tam błędy merytoryczne. Na przykład Havok leży w kategorii "Biblioteki graficzne", a kiedy usunąłem przydział do tej kategorii, ktoś zaraz z powrotem go przywrócił. Tym nie mniej hasła na Wikipedii są po prostu obszerniejsze, zawierają więcej konkretnych informacji, więcej obrazków i grafikę lepszej jakości, więcej linków zewnętrznych, są bardziej aktualne - no i dostępne dla każdego za darmo, bez żadnej rejestracji.

Comments | #web Share

# Kolejność pól FVF

12:47
Tue
22
Apr 2008

O tym jeszcze chyba nie pisałem, a sprawa jest ciężka, bo DirectX SDK, o ile wiem, jasno tego nie precyzuje. Chodzi o kolejność, w jakiej powinny pojawiać się pola w strukturze wierzchołka opisywanej przez FVF. Dlatego postanowiłem sobie to raz a porządnie spisać:

Comments | #directx Share

# A jak ty tutaj trafiłeś?

11:31
Sun
20
Apr 2008

Strona WWW każdego z nas jest zindeksowana przez Google. Dlatego warto zarejestrować się w Google Narzędzia dla webmasterów. Można wtedy zobaczyć ciekawe statystyki, np. jakie strony linkują do naszej oraz przede wszystkim jakie zapytania powodują najcześciej jej wyszukanie.

Statystyki mojej strony są... dziwne. Zapytania najczęściej powodujące wyszukanie: "ctfmon exe", regedit, wiedźmin solucja, "d3dx9_30 dll", gamedev, wiedzmin, solucja, automaty komórkowe, sawicki, reg, sortowanie przez wybieranie. Zapytania najczęściej powodujące kliknięcie: "ctfmon exe", regedit, tekstury, rzutowanie c++, wiedźmin solucja, automaty komórkowe, c++ rzutowanie, "d3dx9_30 dll", gamedev, adam sawicki.

Widać więc, że większość osób trafia tu przypadkowo, tylko dlatego że gdzieś kiedyś napisałem notkę poświęconą czemuś, co jest popularne - np. problemom z plikiem ctfmon.exe, d3dx9_30.dll czy grze Wiedźmin. Cóż... Dla mnie najważniejsze jest, że wchodzą tutaj odpowiednie osoby, a nie dużo osób. Gdybym chciał zrobić stronę jak najbardziej popularną, zająłbym się robieniem stron porno, a nie blogowaniem o programowaniu :P

Comments | #web #homepage Share

# GameDev Calc

10:32
Fri
18
Apr 2008

Opublikowałem moją nową małą, wielką produkcję. Jest mała, bo kodowanie wcale nie wymagało dużo pracy, ale wielka, bo od dawna bardzo chciałem to napisać. To GameDev Calc - kalkulator dla programistów gier.

Pobierz: GameDevCalc_1-0.zip (53.06 KB)

Jednostką danych jest wektor 1-4 liczb zmiennoprzecinkowych, który można traktować jako wektor (x,y,z,w) lub kolor (r,g,b,a). Oprócz podstawowych operacji jak dodawanie, mnożenie czy sinus, dostępne są operacje wektorowe, np. normalizacja wektora, a także zamiana kątów na stopnie i radiany, zamiana kolorów na RGB i HSB, znajdowanie współczynników funkcji liniowej i kwadratowej oraz wiele innych. Zamiast tylko ostatnio wprowadzonej liczby, widoczna jest cała historia obliczeń w postaci stosu i na tym stosie są przeprowadzane wszystkie operacje. Dane można wprowadzać i wyprowadzać w dowolnym wybranym formacie, np. jako "D3DXVECTOR4(0.0f, 0.5f, 0.752f, 1.0f)" albo "0xFF0080C0". Platforma: Windows. Język: C#. Licencja: GNU GPL.

Comments | #productions #tools #math Share

# Ścieżka do Application Data w C#

17:37
Thu
17
Apr 2008

Żeby program był elegancki i działał dobrze (zwłaszcza pod Vista...), powinien swoje pliki konfiguracyjne i inne dane trzymać w katalogu C:\Dokuments and Settings\Login\Application Data\..., a nie w podkatalogu Program Files, gdzie leży plik wykonywalny. Jak pobrać ścieżkę do tego katalogu w C#?

Microsoft przewidział do tego metodę statyczną Application.UserAppDataPath. Niestety ona działa w ten sposób, że zwraca (a jeśli nie istnieje to także tworzy na dysku) ścieżkę typu Application Data\Nazwa firmy\Nazwa programu\Wersja.Wersja.Wersja.Wersja. Taka zamotana ścieżka to nienajlepszy pomysł. Szczególnie, że konfiguracja powinna działać także w nowych wersjach programu.

Dlatego lepszym rozwiązaniem jest chyba taki kod:

private string GetConfigFileName()
{
  string Dir = System.IO.Path.Combine(
    Environment.GetFolderPath(
      Environment.SpecialFolder.ApplicationData),
      "Nazwa programu");
  if (!System.IO.Directory.Exists(Dir))
    System.IO.Directory.CreateDirectory(Dir);
  return System.IO.Path.Combine(Dir, "Plik.ext");
}

Comments | #.net Share

# Filmik z konferencji

11:55
Wed
16
Apr 2008

Zmontowałem mały teledysk ze zdjęć i filmików, jakie zrobiłem podczas konferencji. Więcej informacji TUTAJ.

Comments | #video #warsztat #events Share

# Stay-On-Top Note

19:15
Thu
10
Apr 2008

Postanowiłem opublikować malutki programik, który stworzyłem (bo "napisałem" to tutaj za duże słowo) w C# i który pomaga mi od pewnego czasu w programowaniu. Służy do przechowywania krótkiej notatki tekstowej pozostającej na ekranie zawsze na wierzchu. Przydatny może być np. do zapamiętywania nazw zadeklarowanych w nagłówku pól i metod., kiedy w edytorze przenosimy się do pliku CPP i musimy je wykorzystywać.

Pobierz: StayOnTopNote.zip (13 KB)

Stay-On-Top Note

Comments | #productions #tools Share

# IGK 2008 - Po konferencji

20:36
Tue
08
Apr 2008

V Ogólnopolska Konferencja Twórców Gier Komputerowych dobiegła końca. Dla jednych w niedzielę albo jeszcze wcześniej, dla wielu jednak dopiero w poniedziałek rano :) Było super. Niestety wróciłem chory (nie ja jeden z resztą), ale jak tylko będę miał siłę, to wezmę się za pisanie czegoś ciekawego, bo ta impreza jest naprawdę bardzo motywująca i inspirująca.

Czekamy teraz, aż organizatorzy opublikują na stronie WWW jakieś fotki, wyniki konkursu Compo i prace konkursowe itp. Co nie przeszkadza robić to też we własnym zakresie - porozmawiajmy o tym w odpowiednim wątku forum.

W konkursie Compo nasza drużyna ("Rzeżnicy Inc.") zajęła drugie miejsce. Gratulacje dla zwycięzców - grupy Vexillium! Muszę też wspomnieć o zorganizowanym przeze mnie quizie, który odbył się w sobotę. Informacje na jego temat są tutaj.

Ponadto wrzucam do pobrania garść plików związanych z IGK:

Comments | #events #warsztat #igk Share

# IGK 2008 - Jutro konferencja

23:20
Thu
03
Apr 2008

Jutro zaczyna się V Ogólnopolska Konferencja Twórców Gier Komputerowych. Cóż więcej dodać... Do zobaczenia w realu !!!

Comments | #events #warsztat #igk Share

# Hans Reiser oskarżony o morderstwo

12:15
Tue
01
Apr 2008

Na portalu Gazeta.pl jest artykuł na temat procesu programisty Hansa Reisera. Twórca systemu plików ReiserFS jest oskarżony o zamordowanie swojej żony. Nie ma ciała ani świadków. Jednym z kluczowych elementów sprawy jest zachowanie Reisera - w tym takie drobiazgi, jak unikanie kontaktu wzrokowego. Sprawa jest o tyle ciekawa, że wg sugestii psychologa, oskarżony może cierpieć na zespół Aspergera, a bycie "geekiem" jest jego główną linią obrony.

Nie wiem czy Hans Reiser jest winny, ale myślę, że tak czy owak ten proces może zwrócić uwagę świata na problem, który trapi wielu komputerowców. Jeśli przysięgli uznają, że jest niewinny, to będzie sygnał, że człowieka takiego jak on nie można oceniać po pozorach, bo to nie jego wina, że z powodu wady genetycznej nie umie okazać empatii czy nie widzi jak jego wypowiedzi i zachowanie są odbierane przez zwykłych ludzi, a ci widzą go jako ekscentrycznego dziwaka. Jeśli natomiast uznaja go winnym, to może być powód do zastanowienia się, czy takie problemy w kontaktach międzyludzkich mogą doprowadzić nawet do zbrodni...

PS: To nie jest prima aprilis. Data tej notki jest przypadkowa, a wspomniany artykuł pochodzi sprzed kilku dni.

Comments | #politics #psychiatry Share

STAT NO AD
[Stat] [STAT NO AD] [Download] [Dropbox] [pub] [Mirror] [Privacy policy]
Copyright © 2004-2018